TS Sales Academy

Från annonssäljare till affärskapare. Det är temat för TS Sales Academy – en ny utbildning som vänder sig till dagens och morgondagens mediesäljare.

Some description

Nu två nya öppna utbildningstillfällen

I samarbete med Smart Company anordnar TS branschens mest aktuella mediesäljarutbildning, en utbildning som skapar intäkter på både lång och kort sikt. TS Sales Academy kan ses som en påbyggnadskurs till Sveriges Tidskrifters två-åriga utbildning ”Diplomerad flerkanalsäljare”.

 Utbildningen pågår i två heldagar och syftar till att öka kunskapen om det nya medielandskapet för dig som är mediesäljare. Genom kunskapen och träningen du får i utbildningen kan du skapa fler affärer i det nya medielandskapet.

Dag 1:

Omvärldsanalys – Historia, nuläge och framtid.

Affärsmannaskap – Vad innebär det för dig? Nuläge och framtid

Print – Hur kan du sälja print på det bästa sättet?

Digitalt – Hur kan du sälja digitalt på det bästa sättet?

Event – när är event en perfekt möjlighet för annonsören?

Creative sales – Vad är det och hur gör man?

Dag 2:

Behovsanalysen –Varför är den viktig? Hur ska man göra den?

Erbjudande och offert – Hur ska den se ut?

Rollspel – Vi presenterar för varandra och ger feedback 

Summering – Viktigaste lärdomar

Diplom till alla som deltagit under båda dagarna

Utbildningen utgår från riktiga kundcase. För att åstadkomma detta så föregås utbildningen av en enskild nulägesavstämning med varje kursdeltagare. Om fler än åtta säljare från samma förlag / säljavdelning vill gå utbildningen så erbjuder vi även möjligheten att skräddarsy utbildningen för just ditt medieföretag.

Kurstillfällen:

16-17 november

22-23 november

Båda utbildningar planeras att hållas i Stockholm.

Pris för 2 utbildningsdagar inkl förmöte/kartläggning: 8 500 kr för en deltagare 7 500 kr per person om två eller fler deltar från samma företag.

Lunch och fika ingår i samtliga dagar. För mer information:
kontakta Helena Bodén på helena.boden@ts.se 

Branschens röster om TS Sales Academy

Bakgrund

Utmaningarna för alla som verkar på mediemarknaden är stora. Konsumentmönster förändras, medielandskapet ritas om, annonsörerna letar nya vägar och gamla affärsmodeller gäller inte längre. Detta ställer också helt nya krav på mediesäljarna.

Tillsammans med Smart Company erbjuder TS Mediefakta branschens mest aktuella mediesäljarutbildning. På temat ”Från annonssäljare till affärskapare” genererar TS Sales Academy nya intäkter på både kort och lång sikt.

Kursens innehåll

Vad händer i vår omvärld? Hur påverkar det vårt medieföretag och mig som säljare? Hur går jag från annonssäljare till affärsskapare? Det är några av de frågor som diskuteras. Vi pratar om de kanaler och plattformar som medieföretaget förfogar över eller kanske behöver komplettera med. Vad är de olika plattformarna är bra till och hur kan de kombineras för att annonsören ska få bästa effekt av sin investering?

Vi går också igenom TS verktyg Varumärkeskortet, som ger reklamköparna maximal överblick, jämförbarhet och transparens. Och vi fördjupar oss lite extra i de digitala kanalerna. En stor del av kursen ägnas åt det nya affärsmannaskapet och hur det kan bli verklighet. Och vi tränar – något som krävs för att bli bra som mediesäljare i det nya landskapet. Därför jobbar vi med skarpa case – annonsörer som ska besökas.

Vår metod

TS Sales Academy handlar lika mycket om de mentala bitarna som om rena kunskaper. Det gäller ju att tänka nytt och att arbeta på ett nytt sätt. Grupparbeten och rollspel är därför naturliga inslag, som bidrar till att kunskaperna sjunker in bättre. Hela utbildningen sker på plats hos medieföretaget och ger allra bäst resultat om hela säljkåren deltar. En annan avgörande faktor är att företagsledningen och annonschefen är med på tåget för att kunna stötta säljarna under hela processen.

Utbildningen pågår i två heldagar plus förberedelser och uppföljning. Grundupplägget är detsamma för alla utbildningar, men innehållet anpassas efter varje medieföretag.

TS Sales Academy avslutas med en gemensam gala där årets bästa case utses.

Våra utbildare

Victoria Ställberg har jobbat 15 år med försäljning varav tio år på TV4 som säljare och säljchef. Januari 2014 startade Victoria CresConsulting för att arbeta som konsult inom försäljning och organisationsutveckling.

Thomas Juréhn Smart Company har arbetat i mediebranschen under lång tid. År 2005 startade Thomas en egen konsultbyrå. Thomas har lång erfarenhet av att utbilda och hålla i workshops

För mer info, kontakta:

Maria Rosengren 070-869 80 74 eller maria.rosengren@ts.se eller gör en intresseanmälan för TS Sales Academy här.