TS Varumärkeskort
- ger reklamköparna maximal överblick, jämförbarhet och transparens.
Publicerade varumärkeskort
Varje redovisad plattform i Varumärkeskortet har sitt unika och kvalitetssäkrande nyckeltal, där TS använder branschstandards när det finns (t ex Orvesto, TS-upplaga och KIA-index) och i övrigt reviderade siffror.
Intresseanmälan
Här kan du anmäla dig för TS Varumärkeskort eller om du vill ha mer information för att bli kontaktad av oss. Till anmälningsformulär.
Varför Varumärkeskortet?
På en alltmer fragmentiserad mediemarknad – med många nya annonsmöjligheter, men också tydliga utmaningar i att skapa överblick och jämförbarhet – har TS, i samråd med branschen och våra kommittéer, tagit fram det nya verktyget Varumärkeskortet. På TS Varumärkeskort så reviderar vi alla mediehusens/förlagens plattformar i ett samlat grepp. Vår strävan är att presentera resultaten enhetligt för maximal överblick, jämförbarhet och transparens.
Med hjälp av TS Varumärkeskort får därmed medieköparna en unik överblick och kan välja mellan jämförbara och kvalitetssäkrade siffror.
Kortet ger också medierna en unik möjlighet att på ett sammanfattande och jämförbart sätt visa alla de plattformar som de agerar på.
Idén är att erbjuda en oberoende, branschöverenskommen och samlad medierevision och ta ett helhetsgrepp som hjälper medierna att demonstrera styrkorna i sina varumärken. Något som annonsörer och mediebyråer efterlyser för att få bättre överblick och jämförbarhet mellan olika medier och medieslag/kanaler.
Branschens röster om Varumärkeskortet
På Varumärkeskortet finner du följande reviderade plattformar
- Desktop
- Mobil
- Surfplatta
- Web-TV
- Mobil-TV
- Nyhetsbrev
- Event
- Sociala medier, FB/Twitter etc.