TS Digital Nordic söker Digital Specialist

Vi söker nu en digital specialist med analytisk kompetens. Kom och häng med på en spännande resa!

TS, ett bolag inom Kantar Sifo, mäter och validerar svenska medier och ger mediemarknaden opartiskt granskade nyckeltal. TS Digital Nordic är ny affärsenhet inom TS som specialiserat sig på mätningar och analys av digitala annonskampanjer och webbplatser. Med marknadsledande produkter mäter vi bland annat exponeringar, viewability och fraud för att skapa jämförbarhet, trygghet och transparens på den nordiska mediemarknaden. Vår data presenteras i specialiserade rapporter och i vår webbtjänst, Mediafacts, som används av Sveriges ledande medier, mediebyråer och annonsköpare.

TS Digital jobbar nära organisationer som Sveriges Annonsörer, TU, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Mediebyråer, IAB, ABC, JICWEBS och MRC.

Vi är mitt uppe i en spännande resa där det digitala medielandskapet förändras och gränserna mellan online och offline marknadsföring suddas ut. TS mission är att vara en oberoende aktör som förser marknaden med kvalitetssäkrade och transparenta mediedata till nytta för köpare och säljare av reklam- och annonsutrymme.

Mätning av digitala display och videokampanjer är ett steg i TS digitala transformation. Vi ser att behovet är stort av våra tjänster och har målet att utveckla vår produktportfölj framöver. Hos oss erbjuder vi dig därför en möjlighet att vara med på denna resa och påverka dess inriktning!

Vad vi söker

Vi söker nu en proaktiv person som vill lära sig allt om hur man analyserar och mäter digitala kampanjer och webbplatser. Vår verklighet är en snabbföränderlig värld såväl vad gäller medielandskapet som hos våra kunder. Vi sätter därför stor vikt vid att du är rätt person och har rätt inställning. Samtidigt erbjuder vi en bra möjlighet till personlig utveckling tillsammans med oss och våra kunder.

Som digital specialist förväntas du analysera, granska och validera de kampanjer och trafikdata som våra kunder tar fram. Arbetsuppgifterna innefattar både implementering, felsökning och löpande kontroll av mätscript i annonskampanjer och webbtrafikmätningar. Det betyder att du kommer ha en kontinuerlig kontakt med medier, techbolag, mediebyråer och internationella samarbetspartners.

Du kommer att arbeta från vårt Stockholmskontor i fräscha lokaler i city.

Vi tror att du:

  • Är noggrann, analytisk, lösningsorienterad och digitalt driven.
  • Uppskattar både svenska och internationella kontakter.
  • Har goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • Har teknisk kompetens inom webb och förståelse för webbens tekniska landskap
  • Har vana att arbeta med data via Excel, R eller annat lämpligt språk eller program.
  • Har dokumenterade kunskaper i HTML, CCS, R, Python och/eller JavaScript.
  • Har akademisk examen.

 

Det är meritande om du:


* Har digital traffic erfarenhet från mediebyrå eller liknande

Låter detta intressant? Ansök genom att bifoga CV och personligt brev på Kantarsifo.se (https://www.kantarsifo.se/jobba-hos-oss/lediga-tjanster)

Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till lars.bjorkman@ts.se