TS Mediekommitté

TS uppdrag är att Revidera och Kvalitetssäkra Överenskomna siffror för att skapa Jämförbarhet i Medievalet.

TS Mediekommitté företräder medier, medieförmedlare och annonsörer i frågor om revidering och kvalitetssäkring av överenskomna siffror. Kommitténs uppgift, oavsett annonsplattform, är att handlägga tolkningsfrågor samt utarbeta och kommunicera branschpraxis. I syfte att skapa trygghet i medievalet.

Ledamöter

Tidningsutgivarna 
Anders Hörling, Nya Lidköpings-Tidningen 
Ann-Catrin Thunberg, Svenska Dagbladet 
Johanna Niklasson, Göteborgs-Posten/Stampen Local Media
Linda Johansson, NTM 
Tobias Lindberg, Tidningsutgivarna

Sveriges Tidskrifter 
Maria Karlsson, Aller Media
Helena Taube Rehnmark, Bonnier Annons AB
Mikael Sagström, Svenska Media Docu AB

Sveriges Annonsörer 
Martin Jonsson, Opel Sverige

Mediebyråerna i Sveriges Reklamförbund 
Lotta Billing, Mediacom
Frida Åberg, PHD

TS
Lars Björkman, VD
Jan Westerlund

Kontakta oss