Nyheter

[2016-02-16]

TS Mediefakta lanserar ny nordisk revisionstjänst!

Nu lanserar TS tillsammans med ABC UK Viewability Certification och Content Verification report för den nordiska marknaden.
Varje år betalar annonsörer för annonser som inte syns. För att bättre förstå om en annons har blivit sedd finns det mätverktyg som följer så kallade Viewability-principer.

Men hur det definieras att en annons blivit visad, hur ett mätverktyg avgör om en annons visats och vilka mätverktyg som har denna möjlighet är oklart. Dessutom kan annonser publiceras i sammanhang som är olämpliga för köparen.

För att säkra jämförbarhet och transparens lanserar därför TS Mediefakta, tillsammans med ABC UK, nu certifiering av mätsystem. Certiferingen av mätsystem ett första steg. I steg två är målet att revidera annonsexponeringar direkt.

Läs mer om den nya tjänsten på www.ts.se/digitalnordic

Eller hör av dig till oss så berättar vi mer!



Till nyhetsarkivet »


Kontakta oss